در سال 98 در دنیا چه اتفاقی افتاد که انسان ها مجبور به استفاده از ماسک شدند؟

در سال 1398 پاندمی در کل دنیا اتفاق افتاد به نام کوید 19 این اتفاق به نحوی بود که کل دنیا به یکباره قفل شد .

این اتفاق باعث شد که همه ی انسان ها برای حفظ سلامتی خود و دیگران از ماسک بر روی صورت های خود استفاده کنند.

از اواخر سال 98 ماسک یک وسیله ی همراه و جدا نشدنی از انسان ها شد.این روزها ماسک به دلیل حفاظت از جان و سلامتی انسان ها بسیار مورد استفاده است.ماسک ها در انواع مختلفی در دسترس عموم هستند ولی همه ی این ماسکها کارایی یکسانی ندارند و نمیتوان از همه ی آنها در تمام محیط ها استفاده کرد و برخی از آنها  قابلیت محافظت کامل در برابر ویروس را ندارند.

در این مقاله به بررسی ماسک های چند لایه ی پارچه ایی که یکی از بهترین و مناسب ترین ماسک های موجود در بازار میپردازیم.

ماسک های چند لایه به صورت طبیعی برای حفظ سلامتی فرد در محیط اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماسکها از سه لایه با جنس های مختلف ساخته شدند که کاربردهای متفاوتی دارند.

دراین ماسکهای چند لایه از پارچه ایی به نام اسپان باند استفاده میشود.این پارچه دارای ویژگی منحصر به فردی است که باعث شده در بسیاری از موارد در صنایع پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

ماسک های پارچه ایی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که ماسک‌های پارچه‌ای برای اینکه در جلوگیری از انتشار ویروس مناسب باشند، باید دارای سه لایه باشند. لایه اول (نزدیک‌ترین لایه صورت شما) باید ازجنس کتان یا پارچه‌ ای  که رطوبت موجود درهوای بازدم شما را جذب کند..

لایه میانی ماسک باید از پارچه اسپان باند (پارچه ی مورد استفاده در ماسک‌های جراحی) یا فیلتراسپان باند  قابل ‌برداشت ساخته شده باشد.

لایه بیرونی باید ازجنس پارچه‌ای باشد که رطوبت را دفع کند مانند پلی‌استر یا ترکیب پلی‌استر و کتان.

باعث افتخار تیم همسانا ست که توانسته ماسک هایی را تولید کند که مطابق با استاندارد های سازمان بهداشت جهانی هستند.

یکی از خوبی های ماسک های پارچه ایی همسانا این است که از پارچه ی اسپان باند یعنی همان پارچه ی ماسک های یکبار مصرف در داخل این ماسک به نحوی استفاده شده  که مستقیم با پوست صورت شما تماس نداشته باشد .زیرا استفاده ی طولانی مدت از ماسکهای یکبارمصرف ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

همینطور جنس پارچه ایی که داخل ماسک ها استفاده شده به صورتی است که در هنگام تنفس و رطوبت تار و پود آن بزرگتر شده و بیشتر جلوی نفوذ ویروس را میگیرد وچون مستقیم با پوست صورت شما در تماس است ضد حساسیت میباشد.

به دلیل رعایت تمام این نکات ماسک های همسانا بسیار مورد تایید و مورد استقبال واقع شده است.

همچنین تیم همسانا با خلاقیت و ابتکار عمل خود بندهای مخصوصی را با طرح زیپ جهت جلوگیری از آلودگی وافتادن ماسک ها طراحی کرده اند که با استقبال بینظیری هم رو به رو شده است.

تیم همسانا با توجه به کیفیت و بازخورد خوبی که محصولاتش داشتند توانسته با خیلی ازداروخانه ها و کادر درمان عزیز همکاری داشته باشه.

شما میتوانید برای دیدن انواع ماسک ها و بند ها از سایت همسانا بازدید فرمایید . تیم قوی همسانا در خدمت شما میباشد.