قیمت دلار کانادا در کبک

دلار کانادا در حال حاضر یکی از ارزهای اصلی با بهترین عملکرد در سال جاری میلادی است.

واحد پول ملی کانادا دلار کانادا است. دلار کانادا در بین معامله‌گران بسیار محبوب است و در زبان فرانسوی با نام های loonie و huard نیز شناخته می‌شود و به اختصار $، Can$ یا C$ خوانده می‌شود تا آن را از سایر ارزهای دلاری متمایز کند. دلار کانادا 2 درصد از ذخایر ارزی جهان را تشکیل می دهد و ارزش خود را مدیون یک دولت با ثبات اقتصادی و سلطه سیاسی است. بسیاری از بانک ها و صرافی ها قیمت دلار کانادا در کبک را هر روز اعلام می کنند. معمولا صرافی ها بهترین قیمت دلار در کبک را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند.

نرخ ارز در کبک کانادا

قیمت دلار کانادا ثابت نیست. ارز کانادا یک «ارز شناور» است، به این معنی که ارزش دلار کانادا به طور مداوم بسته به عوامل اقتصادی مختلف تغییر می‌کند. دلار کانادا مانند سایر کالاها خرید و فروش می شود. این معاملات عمدتا در بازارهای معاملات ارز انجام می شود.

قیمت دلار کانادا زمانی افزایش می‌یابد که افراد زیادی بخواهند آن‌ را بخرند (به این معنی که تقاضای زیادی برای دلار کانادا وجود دارد) و زمانی که افراد کمتری بخواهند دلار کانادا را بخرند (یعنی زمانی که میزان تقاضا برای دلار کانادا کم است) ارزش آن کاهش می‌یابد. به علاوه اگر مقدار زیادی ارز در بازار باشد (یعنی عرضه بالا) ارزش دلار کانادا کاهش می‌یابد، همانطور که اگر دلار کانادا به مقدار زیادی در بازار وجود نداشته باشد، ارزش آن بالا می‌رود. همانطور که در ادامه خواهید دید، میزان عرضه و تقاضای دلار کانادا می تواند بر اساس عوامل متعددی از جمله جذابیت یک کشور برای سرمایه گذاران خارجی، قیمت کالاها و نرخ تورم کشور تغییر کند.

قیمت روز دلار کانادا در کبک

برای خرید و فروش دلار یا تبدیل ارز در کبک باید از قیمت روز دلار کانادا در کبک باخبر باشید. بسیاری از صرافی های اینترنتی قیمت دلار کانادا در کبک را هر روز و هر ساعت به روز رسانی می کنند. بهتر است برای اطلاع از قیمت دلار در کبک با چندین صرافی مختلف تماس بگیرید تا بتوانید بهترین نرخ را به دست آورید. بسیاری از بانک های کانادا نیز قیمت دلار در کبک را هر روز اعلام می کنند. اما صرافی ها معمولا نرخ های مناسب تری را به مشتریان پیشنهاد می دهند.

نرخ دلار کانادا در کبک

وابستگی دلار کانادا به قیمت گذاری کالاها، رابطه بین دلار کانادا و قیمت گذاری نفت خام را ثابت می کند. نرخ دلار کانادا ارتباط مستقیمی با قیمت منابع و کالاهای صادراتی کانادا نظیر نفت خام دارد. قیمت دلار کانادا در کبک با پایین آمدن قیمت نفت کاهش و با بالا رفتن قیمت نفت افزایش می یابد.

قیمت دلار کانادا در کبک امروز

نرخ ارز ممکن است دائما در حال نوسان باشد. به همین دلیل صرافی ها قیمت دلار کانادا در کبک را به صورت لحظه ای اعلام می کنند. برای اطلاع از قیمت روز دلار کانادا در کبک می توانید به صرافی های مختلف مراجعه کنید یا از طریق راه های ارتباطی مختلف با آن ها تماس بگیرید.

درباره سرمایه گذاری در کانادا بخوانید.

عوامل موثر بر ارزش دلار کانادا در کبک

نظریه های اقتصادی و شواهد تجربی عواملی را شناسایی کرده اند که جدا از یکدیگر، تاثیرات قابل توجهی را بر نرخ دلار کانادا می گذارند. با این حال، پیش‌بینی قیمت دلار کانادا دشوار است، زیرا این عوامل همزمان با یکدیگر تعامل دارند.

برخی از عوامل اصلی که بر قیمت دلار کانادا تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • نرخ‌های بهره: نرخ‌ های بهره نسبتا بالاتر در کانادا تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی را برای اوراق بهادار دلاری کانادا افزایش می‌دهد. با این حال، نرخ بازده سرمایه گذاران خارجی به عملکرد دلار کانادا در آینده بستگی دارد. اگر سرمایه گذاران خارجی کاهش ارزش دلار کانادا را پیش بینی کنند، نرخ بهره بالاتری را برای اوراق بهادار کانادا می خواهند.
  • قیمت کالاها: ارزش دلار کانادا با قیمت کالاهای جهانی مرتبط است. در کانادا کالاها سهم بیشتری از صادرات را در مقایسه با ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر دارند. کانادا یکی از تولیدکنندگان اصلی نفت، مواد معدنی و سایر مواد خام است. اقتصاد کانادا بیش از بسیاری از اقتصادهای پیشرفته دیگر به صادرات کالا و منابع وابسته است. هنگامی که قیمت کالاها افزایش می یابد، شرایط تجارت کانادا بهبود می یابد زیرا کالاهای آن نسبتا با ارزش تر شده اند و به همین دلیل قیمت دلار کانادا نیز افزایش می یابد. عکس این موضوع نیز صادق است: هرچقدر قیمت‌ کالاهای صادرتی کانادا مانند چوب، نفت و … کاهش یابد، دلار کانادا نیز در بازار ارز جهانی ضعیف تر می شود.
  • نرخ تورم: اگر نرخ تورم در کانادا از نرخ تورم در سایر کشورها بیشتر شود، این امر باعث کاهش قدرت خرید دلار کانادا نسبت به ارزهای خارجی می شود. این کاهش در کاهش نسبی ارزش دلار کانادا منعکس خواهد شد. عکس این موضوع نیز صحیح است. تورم پایدار و نسبتا پایین در کانادا تأثیر مثبتی بر نرخ ارز کانادا دارد. اندکی تورم مثلا افزایش 1 یا 2 درصدی قیمت ها در سال طبیعی است و نشانه یک اقتصاد سالم است. اما شکل شدید تورم که در آن قیمت‌ها خارج از کنترل افزایش می‌یابد، می‌تواند پول یک کشور را به شدت تضعیف کند.
  • تجارت بین‌المللی کالا و خدمات: زمانی که در کشوری مانند کانادا صادرات از واردات بیشتر می‌شود (تقاضا برای ارز بیشتر از عرضه است) قیمت دلار کانادا افزایش می یابد. همچنین زمانی که میزان واردات از صادرات فراتر می رود (عرضه ارز از تقاضا بیشتر است) و بدین ترتیب قیمت دلار کانادا کاهش می یابد.
  • سرمایه گذاری خارجی و پرداخت بدهی: جریان سرمایه گذاری افراد خارجی در کانادا میزان تقاضا برای دلار کانادا را افزایش می دهد و نرخ ارز را بالا می برد. سرمایه گذاری مستقیم کانادایی ها در خارج از کشور نتیجه معکوس دارد. پرداخت بدهی به خارجی ها باعث کاهش قیمت دلار کانادا می شود. جذابیت یک کشور برای سرمایه گذاران خارجی می تواند بر ارزش پول آن کشور تأثیر بگذارد. کشورهای با ثبات مانند کانادا به عنوان مقاصد جذاب برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شوند. هر چه مردم بیشتر بخواهند در یک کشور سرمایه گذاری کنند، ارزش پول آن کشور بیشتر می شود زیرا سرمایه گذاران کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری باید از ارز آن کشور استفاده کنند. به عنوان مثال، یک فرد فرانسوی که می خواهد در بازار سهام کانادا سرمایه گذاری کند، برای انجام این کار به دلار کانادا نیاز دارد. بدین ترتیب تقاضا برای دلار کانادا بیشتر می شود. هر چه قدر میزان تقاضا برای دلار کانادا بیشتر باشد، ارزش دلار کانادا در بازار ارز نیز بیشتر می شود.
  • انتشار گزارش های اقتصادی: یکی از بزرگ‌ترین عوامل نوسانات ارزش دلار کانادا، انتشار گزارش‌های آماری اقتصادی است. به طور خاص، انتشار داده های اقتصادی از منابع دولتی می تواند در کوتاه مدت باعث افزایش زیادی در نوسانات روزانه قیمت دلار شوند.
  • بهره وری: میزان بهره وری یک کشور می تواند عاملی تعیین کننده در نرخ ارز باشد. به عنوان مثال، اگر بهره‌وری در کانادا سریع‌تر از ایالات متحده رشد می‌کرد، قیمت کالاهای کانادایی رقابتی‌تر می‌شد و به مرور زمان تولید و صادرات کانادا افزایش می‌یافت که منجر به تقاضای بیشتر برای دلار کانادا و افزایش قیمت دلار کانادا می‌شد. وضعیت کلی اقتصاد جهانی نیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر ارزش دلار کانادا داشته باشد.

سوالات متدوال درباره قیمت دلار کانادا در کبک

  • کارمزد حواله ارز از ایران به کانادا چقدر است؟
  • کارمز حواله ارز در صرافی های مختلف، متفاوت است. اما به طور معمول کارمزد حواله دلار کانادا بین 50 تا 150 دلار است.
  • بهترین مکان برای تبدیل ارز در کبک کجاست؟
  • بانک ها و صرافی ها جزو بهترین مکان ها برای تبدیل ارز خارجی به دلار کانادا و یا بالعکس هستند. اگر در یکی از بانک های کانادا حساب بانکی ندارید، می توانید برای تبدیل ارز از خدمات صرافی های مجاز و معتبر در کبک استفاده کنید.
  • قیمت دلار کانادا در کبک به چه عواملی بستگی دارد؟
  • قیمت دلار کانادا به شدت به قیمت کالاها و منابع وابسته است. کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت، چوب، مواد خام و … است. هر چه قدر قیمت کالاهای صادراتی کانادا مانند نفت افزایش پیدا کند، قیمت دلار کانادا نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند و هر چه قدر قیمت این کالاها کاهش پیدا کنند، ارزش دلار کانادا نیز کاهش می یابد.
  • آیا انتقال پول از بانک های ایران به بانک های کانادا امکان پذیر است؟
  • خیر، به دلیل تحریم های بانکی انتقال پول از بانک های ایران به بانک های کانادا میسر نیست. در حال حاضر بهترین راه برای انتقال پول از ایران به کانادا، انتقال پول از طریق صرافی های مجاز و معتبر است.
  • چگونه می توان از قیمت روز دلار کانادا در کبک باخبر شد؟
  • بانک ها و صرافی ها هر روز قیمت دلار کانادا در کبک را اعلام می کنند. بهتر است برای اطلاع از قیمت روز دلار کانادا در کبک، نرخ دلار کانادا در صرافی های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.